вторник, 2 апреля 2013 г.

Плавання брасом

Малопідготованих плавцеві брасом легше, ніж кролем, проплисти велику дистанцію. Він вимагає меншої напруги сил. Крім того, у плавання цим способом є одна чудова якість: він застосовується при лікуванні сколіозу, який часто з'являється у дітей молодшого шкільного віку.
Сколіоз - не тільки викривлення хребта, але і загальне захворювання організму. Він порушує функції органів грудної та черевної порожнини, серця, м'язової системи. Тому лікування сколіозу має в першу чергу піднімати загальний тонус організму. А це досягається правильно поставленими дихальними і цілеспрямованими фізичними вправами, які полягають в одночасних, симетричних рухах.

Брас відмінно розвиває м'язи плечового пояса, спини, тобто ті групи м'язів, які повинні в першу чергу зміцнюватися при захворюванні сколіозом. А одночасні і симетричні руху при плаванні способом брас як би спеціально створені для того, щоб тримати хребет в прямому, природному положенні.

З координації руху брас - найбільш складний з усіх способів плавання.

Початкове положення: тіло плавця лежить на поверхні води горизонтально, особа опущено у воду до брів, руки витягнуті, долоні повернуті вниз, великі пальці стикаються один з одним, ноги витягнуті.

Рух починають руки. Вони одночасно і симетрично повертаються долонями назовні, потім кисті трохи згинаються і захоплюють воду. Починається гребок в сторони і злегка вниз. Голова в момент початку гребка піднімається так, щоб рот виявився над поверхнею води. Вдих відбувається через рот. Потім руки прискорюють свій рух, гребок досягає найвищої швидкості, причому руки під час всього гребка не повинні заходити за лінію плечей.

Закінчивши гребок, руки повертаються у вихідне положення: вони згинаються в ліктьових суглобах, передпліччя і кисті (з поверненими долонями вниз) опускаються нижче плечей і починають зближуватися, а кисті в кінці руху з'єднуються (близько підборіддя під самою поверхнею води - на глибині 5-10 см). Особа в цей момент знову опускається у воду, і починається видих. Одночасно підтягуються ноги. Вони згинаються в тазостегнових і колінних суглобах. Коліна при цьому розводяться в сторони-вниз приблизно на ширину плечей. Ступні також розходяться, але дещо ширше колін. Вони розгортаються в сторони і розгинаються (шкарпетками на себе).

Потім ноги, спираючись внутрішньою поверхнею стопи і гомілки про воду, починають розгинатися (в тазостегнових і колінних суглобах). Рух відбувається з наростанням швидкості.
Руки закінчують рух дещо раніше. Поступово випрямляючись, вони приходять у вихідне положення.

Ноги в кінці руху змикаються. Плавець ковзає по воді до падіння швидкості, а потім весь цикл рухів повторюється.

Рухи ніг є найбільш важливим і найбільш складним елементом техніки. З рухів ніг і слід починати навчання техніці брасу.

Розучування починайте на суші. Посадіть дитину на лавку або на яке-небудь інше піднесення. Руху краще розучувати роздільно. Під рахунок «раз» - вихідне положення: ноги витягнуті, шкарпетки відтягнуті. «Два» - згинаються в тазостегнових і колінних суглобах, підтягуються, коліна розведені. «Три» - ступні розгортаються в сторони, шкарпетки розгинаються на себе. «Чотири» - ноги виробляють поштовх-гребок і витягуються. Після невеликої паузи цикл рухів поновлюється.

Підготовчі руху на рахунок «два», «три» виконуються повільно, гребкових рухів на рахунок «чотири» - швидко.

Коли учень добре освоїть вправи на суші, переходьте до розучування з ним цих же вправ у воді (лежачи на грудях, тримаючись за яку-небудь нерухому опору). Потім відпрацюйте рух ніг у ковзанні на грудях із затримкою дихання після вдиху.

Закінчивши вправу, запропонуйте учневі, стоячи по пояс у воді, зробити вдих. Потім опустити обличчя у воду і, витягнувши руки, відштовхнутися від дна, зробити 3-4 гребкових рухи ногами (поки вистачить повітря). Потім встати, зробити 5-10 видихів у воду і знову повторити вправу.
На закінчення ці ж рухи ніг відпрацюйте з плаваючою дошкою. При цьому стежите, щоб підготовчі рухи були плавними (це зменшить опір води), а гребок - ногами - потужний, з прискоренням.

Освоївши рухи ногами, розучуйте роботу рук.

Запропонуйте учню встати на дрібне місце, зігнутися, опустити підборіддя в воду і одночасно і симетрично зробити потрібні рухи руками.

Тільки після того як будуть добре розучені рухи ніг і рук, можна приступити до плавання брасом з опущеним у воду особою (із затримкою дихання після вдиху) і, нарешті, з повною координацією рухів рук, ніг і дихання.

Для вдосконалення способу необхідно багаторазове повторення всіх рухів і поступове збільшення швидкості і відстані. Коли без особливої ​​праці ваш підопічний зможе проплисти 50-100 метрів, вважайте, що цим способом плавання він опанував.


Комментариев нет:

Отправить комментарий